© Powered by SiteSpirit

 
logo.png

header_2.jpg

 

Civiele constructies

samuelbeckett bridge.jpg

Lagers in civiele constructies  zoals sluizen, ophaal bruggen en draaibruggen komen de zelfde uitdagingen tegen als hydropower lagers. Ze moeten functioneren in marine environments, betrouwbaarheid moet zo goed als absoluut zijn, onderhoud zo weinig mogelijk en de efficiëntie van het ontwerp is altijd een belangrijk criterium. Neem als voorbeeld het ‘Samuel Beckett’ brug  die de rivier kruist in Liffey Dublin. De beroemde architect-engineer Calatrava ontwierp deze mooie draaiende brug; één van de grootste in de wereld. Nederland had de eer om deze te bouwen. De meeste details waren uitgewerkt, maar de lager constructies (axiaal ondersteunende lagers, radiale lagers, vergrendel pin geleiding, kaan aansluit lager en aandrijf cilinder lagers) voor deze 5,500 ton dragende brug die ontworpen en gedetailleerd moest worden. DRIE-D was gevraagd om deze operatie te leiden en alle lagers te leveren. Het resulteerd is een brug dat soepel en elegant beweegt zonder smering.


maeslantkering.jpg

D-glide lagers zijn ook gebruikt voor de sluis poorten in het Panama kanaal, in de werelds grootste sluizen in Antwerpen, in gevarieerd installaties van het Delta plan dat Nederland vrij houdt van overstromingen inclusief de wereld beroemde ‘maeslantkering’, in de eerste volledige onderhoudsvrije ophaalbrug (in Harmelen in Nederland), in sloten, poorten, veerboot bruggen, verkeer barrières. Doorgaans zijn de applicaties van onze lagers vrij verschillend, toch is de aanpak vrijwel het zelfde; Het leveren van de beste oplossing, technisch, economisch en efficiënt.


Leeuwenhoekstraat 3      2652 XL Berkel en Rodenrijs       The Netherlands      tel: +31 (0)10-3134720      fax: +31 (0)10 462 07 07      E-mail: mail@drie-d.nl


Choose region